VISITEKAARTJE VOOR NEDERLAND
- Hospitality op Michelin-niveau
- Inzicht door review BigBrands
- Meubilair aangepast aan specifieke eisen
- Flexibiliteit (door o.a. nachtleveringen)
KLM wil met de nieuwe Crown Lounge een destination creëren. Airport Schiphol is immers een intercontinentaal knooppunt en daarmee steeds meer een hub voor de businessclass reiziger. Dit type gasten wil het maximale halen uit de intercontinentale verbindingen en de eventuele transittijd. KLM koos er daarom voor om restauratieve voorzieningen op Michelinsterren-niveau toe te voegen. Dit combineerden zij met uitgebreide mogelijkheden tot vergaderen, ontspannen en wellness. Alles is gedaan binnen het thema. Dutch Design met verschillende typen landschap. BigBrands is partner vanaf het eerste uur. Voor KLM hebben we een uitgebreide review gedaan op het ontwerp. We keken daarbij naar de doelen en fungeerden als consultant op het gebied van beheer en onderhoud. Dit leidde tot een gedetailleerd inzicht in de Total Cost of Ownership van het losse meubilair, specifiek toegespitst op het gebruik in de airport lounge op Schiphol (met bijbehorende bezoekersaantallen). De selectie van toegestane materialen in en op meubilair voor Schiphol is streng. Daarom hebben we gezorgd voor onderhuidse aanpassingen.
Gevolg: alle geselecteerde meubels zijn geschikt bevonden voor het gebruik op Schiphol. Tijdens het project werd de projectplanning meerdere keren aangepast. Dit op verzoek van de luchthaven en KLM. BigBrands kon hier de flexibiliteit bieden die het project nodig had. We hebben bijvoorbeeld gebruik gemaakt van nachtleveringen inclusief montage. Zo konden we tijdig en efficiënt opleveren. Door de nachtleveringen is het ook voor de overige betrokken partijen mogelijk geweest de werkzaamheden af te ronden. De opleverlocatie bevindt zich aan de air-side. Daarom zijn alle items door de douane geïnspecteerd en akkoord bevonden voor gebruik. In overleg met KLM kwamen we tot een gefaseerde levering. Zo konden we een optimale benutting van het vloeroppervlak realiseren tijdens de verbouwing. En dus hebben we op die manier met elkaar de overlast tot een minimum beperkt en de efficiëntie vergroot.
BigBrands verzorgt het complete beheer en onderhoud voor het losse meubilair, inclusief periodieke reiniging. Hiervoor is een overeenkomst aangegaan voor 84 maanden na ingebruikname. Door goede afspraken te maken, hebben we ervoor gezorgd dat zowel inwisselbaarheid als flexibiliteit in het concept gewaarborgd zijn.